Pressmeddelande från Svenska Pickleballförbundet med anledning av Coronaviruset (COVID-19).

Regeringen har på begäran av Folkhälsomyndigheten beslutat att stoppa alla allmänna sammankomster och offentliga tillställningar med mer än 500 personer för att minska smittspridning av coronaviruset (COVID-19).

Då det i dagsläget råder stor osäkerhet kring den fortsatta utveckling av Coronaviruset (COVID-19) i Sverige har Svenska Pickleballförbundet idag tagit beslut att ställa in och senarelägga samtliga arrangemang där Svenska Pickleballförbundet är arrangör, medarrangör eller medverkar.

Beslutet innefattar all tävlings och utbildningsverksamhet samt även inplanerade workshops.

Vi har idag tillsammans med Täby Badminton tagit beslut om att INTE genomföra Svenska Mästerskapen 2020 den 1 - 3 maj. Vi påbörjar nu arbetet med att hitta nya datum för samtliga tävlingar Svenska Mästerskapen 2020 inkluderat. Det vi idag vet är att Svenska Mästerskapen 2020 kommer genomföras under året.

Förutom senareläggningen av tävlingar och arrangemang finns ingen övrig förändring av ex. klasser eller innehåll för respektive arrangemang. Det betyder att biljetter köpta för samtliga arrangemang gäller fortsatt. Vi kommer dock lätta på vår återköpspolicy givet uppkomna situation. Vi ber att få återkomma med information kring hur ett sådant återköp ska hanteras.

Arrangemang som just nu är senarelagda:

Tränarutbildning 4 april, Nytt datum kommer!

Umeå Pickleball Weekend 27-29 April, Nytt datum kommer!

Täby Open Pickleball 28 April, Nytt datum kommer!

Pickleball SM 2020 1-3 Maj, Nytt datum kommer!

Arrangemang där Pickleballförbundets medverkan uteblir:

Korpen Öppet hus,

Träffpunkt idrott är sedan igår inställd, där avvaktar vi Svenska Mässan om ett eventuell nytt arrangemangstillfälle.

Övriga lokala arrangemang som ex. träningar, hänvisar Svenska Pickleballförbundet till arrangerande förening.

Vi tror och hoppas på stor förståelse från PickleballSverige och vi kommer göra allt vi kan att vi så snart som möjligt kunna ge er ett nytt datum för Svenska Mästerskapen 2020 samt övriga arrangemang.

Gunnar Svalander

Pickleballförbundet

Vid uppdatering av information:

Vid frågor:

Dm